2012. április 22., vasárnap

Jegyesoktatás VI-VII-VIII

Igen, eredetileg azt írtam, hogy minden jegyesoktatás után jelentkezem egy beszámolóval, de ez nem igazán jött össze.....:):(. Na, mindegy.....
A VI. alkalom témája a szexualitás volt. Túl sokat hozzá szólni nem tudok, mert A. nélkülem ment, mivel én az ágyat nyomtam itthon. A gyerekeknek sikerült megfertőzniük, így inkább a távolmaradás melett döntöttem, de A. sikeresen helyt állt:).
A VII. alkalom az Ásó, kapa, nagyharang címmel került meghirdetésre. Ha őszinte akarok lenni, az összes közül nekem ez tetszett a legkevésbé. Nem a téma volt rossz, hanem az előadásmód.....
Végül elérkeztünk a VIII. alkalomhoz, amin viszont csak én képviseltem magunkat. Mivel ez misével volt egybekötve 2 órával korábban kezdődött a megszokottnál, ami annyit jelentett, hogy akkor A. még javában dolgozott, így rám hárult ez a feladat. A mise után átmentünk abba terembe, ahol az oktatás szokott lenni, és ott megvendégeltek minket, egy kis sütizéssel készültek, ahol kis kötetlen beszélgetés mellett átvehettük a tanúsítványt, hogy elvégeztük a jegyesoktatást.
Összességében nekünk jó élmény volt, az előadások jók voltak, a házaspárok, akik tartották kedvesek, mindegyik után kaptunk egy kis vázlatot, amit emlékbe eltettünk, hogyha évek múlva elővesszük jó emlékeket idézhessen fel bennünk:).
Az egyéni jegyesoktatást már majd a saját papunkkal kell lebeszélnünk, ahol remélhetőleg már nagyon ki leszünk okosítva, hogy tudjuk mikor hova kell állni, menni, nézni, mit kell mondani:).
Húsvét hetében elmaradt a jegyesoktatás, de nekünk ez a hét is mozgalmasan telt. Én ugyanis nem voltam megbérmálva. Általános iskolában elmaradt, mert a nagynéném, aki a bérmakeresztanyám lett volna, akkor lett beteg és nem tudott eljönni, 300 km-nyi távolságnál ez érthető. Akkor úgy voltunk vele, hogy majd egyszer. Aztán eltelt 10 év, de most jött ez a lehetőség, amihez elég volt csak egy villám bejelentkezés, és a megjelenés. Így jelentem április 7-én, meg lettem bérmálva. Amit biztos, hogy sosem felejtek el, hogy itt az a szokás, hogy a bérmálást este 10kor tartják a mise keretében a kereszteléssel, elsőáldozással együtt. Egy 4 órás maratoni menet után éjjel 2kor értünk haza:), így erre sokáig fogunk emlékezni:).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése