2012. augusztus 15., szerda

Azok a piszkos anyagiak

Hát, igen! Manapság ELKÉPESZTŐ összegeket képesek elkérni.
Először, akkor esett le az állam, amikor a polgárira mentünk bejelentkezni. Gondoltam, hogy megkérik az árát annak, ha valaki kültéri szertartást szeretne, de azért nyeltem egy nagyot az összegnél, ami 25 400 ft. Ha a díszteremben adnak össze minket az összeg ezzel szemben 3000 ft környékén mozog.
Második körben a templomban kerekedett el a szemem. Ahhoz, hogy lehessen templomi esküvőnk 30 000 ft-ot kell kiperkálnunk. Bár ebbe a templom díszítése is benne van, de akkor is kicsit túlzásnak tartom….
Aztán végleg sokkot kaptam, amikor visszamentünk a hivatalba, befizetni a polgárit, meg lebeszélni a részleteket. Én ekkor szembesültem azzal, hogy a 25 000 ft-ot, csak azért fizetjük, hogy az anyakönyvvezető kijöjjön a helyszínre. Ezen kívül semmi nincs benne. Mint kiderült a hangosítást is nekünk kellett volna megoldanunk, meg a mikrofont, mert hogy az sincs benne az árban. Gyors tanakodás, majd rohanás a csalási intézethez. (Mint megtudtuk Ők szokták levezényelni az esküvőket, már ha a párnak nincs olyan ismerőse aki ezt megoldja.) A legalapvetőbb dolgokat kértük, semmi cicoma (galamb-, pillangó röptetés, hibiszkusz a pezsgőbe és még sorolhatnám…..), csupán annyi, hogy ott legyenek, rendezzék a hangosítást, gondoskodjanak a zenéről a szertartás alatt, és legyen egy ének ( a verset már nem is kértük, még 5000 ft-ér!!!! ). Mindezért közel 40 000 ft-ot fizetünk.
Úgyhogy enyhén szólva ledöbbentem. Én kis naiv, gondoltam megússzuk, bár abból indultam ki, hogy a tesómék esküvőjén anno, verset, éneket a hivatalban kellett lerendezni, plusz költségek nélkül, és hogy ha egyszer már engedélyeznek szabadtéri esküvőket, akkor van hozzá cuccuk is, hogy a sok kiadás mellett ne a párnak kelljen már az miatt is szaladgálni (hangosítás, MIKROFON), hisz a 25 000 ft-ba simán beleférne. Úgyhogy néztem, mint Jenő a moziban. A. is mondta, hogy most már mindegy, így terveztük el, akkor már maradjon minden így, kifizetjük ezt a váratlan, és nem kevés plusz összeget.
Így csaknem 100 000 ft-ot fizetünk azért, hogy összeadjanak minket, és ebbe semmi más nincs benne, se dekor, se fotós, se videós, se lagzi……….
Bevallom utólag kicsit meg is bántam, hogy szabadtéri szertartást terveztem, de aztán arra jutottam, hogy nem hagyom, hogy ez elrontsa a kedvem.

1 megjegyzés:

  1. kedves pepe,

    hihetetlen, teljesen véletlenül találtam rá a blogodra, és ennél a bejegyzésednél jöttem rá, hogy te is zalaegerszegen esküdtél! mi most a tervezési fázisban vagyunk, és ha nem bánod és kérdezhetnék pár dolgot a családi intézettel kapcsolatban, akkor kérlek írj nekem egy emailt. én a te elérhetségedet sajnos nem találom sehol itt az oldalon.
    dorkaborka(kukac)gmail(pont)com

    köszi előre is,
    dorka

    VálaszTörlés